Red Bobblehead Bunny

Ramadhan yang ke-11. Alhamdulillah :')

Sedar x sedar, sekarang Ramadhan yang ke-11. Cepatnya masa berlalu kan? Terasa baru Ramadhan datang. Even Ramadhan kali ni sedikit sunyi tanpa keluarga, tapi terpaksa hadapi juga. Ni salah satu cara untuk ajar diri lebih berdikari. Lebih matang. Alhamdulillah. Well, actually last night mau update, tapi baca2 post lama, gatal pulak tangan mau save d draft. Well, only those yang sudah lama tau my blog jak yang 'pernah' and get chance to read before. Already hide it. It just some memories yang saya simpan here but I prefer to 'kubur' it dalam tanah. Jangan tanya why k. Hmm, thanks god. Baru habis solat subuh. Even diri masih x sempurna untuk menghadap-Nya, tapi diri ni tetap berusaha untuk lebih dekatkan diri dengan si Pencipta. I realize, selama ni me terlalu cintakan dunia sampai lalai bahawa dunia ni sementara. While kita kumpul amalan untuk bawa menghadap dia nanti, kadang terfikir juga, layakkah diri ni menghadap dia dengan kehidupan yang sekarang? Dah la malas, kadang terlalu lena dibuai mimpi, suka tidur sampai lalai untuk bangkit solat. Ya Allah! Kau berikan aku segala pinjaman sementara tapi aku terlalu alpa untuk bersyukur. Masihkah ada ruang untuk aku mendapatkan keredaan mu ya Allah? hmm. Anyway, thanks untuk present somebody yang banyak ingatkan aku tentang solat, banyak sedarkan aku untuk slowly berubah dan kembali ke jalan-Nya. Memanglah kalau mau berubah ni banyak dugaan, banyak dugaan, tapi actually dari 'Nawaitu' kita juga untuk betul2 ikhlas berubah atau tidak. Thanks god, sekarang slowly ada nawaitu kearah yang lebih positif. Alhamdulillah.