Red Bobblehead Bunny

The late update. Pardon me.

Assalam and a very good month to all of us :3
I'm doing fine here guys :) Well, tadi mati. Dari petang sampai la ke malam, baru2 juga ada air balik ni. Emm, actually saya prefer mau blog-ING dalam BI ba ni, tapi mcm malas pula. So, easy and fast, B.M is the language choice lerr :P hehe. Well, ada nampak previous-post saya? I said ada cerr kan? Ada mau update and I think, sekarang baru saya rajin mau update post ni. Hehee. Super-duper excited untuk becerita. Di mulakan pasal study. Study so far okay la. Bole la juga, mana lagi assignment berlambak. Huhh! Then assignment yang lain belum dapat lagi. Aigoo. New lesson so far kan, okay la. But, financial a bit killing -.- Subjek kami ni sem 3 ni Financial, OB, HR, CL and B.COM. Bole laa, x la susah sangat and x la senang sangat. Medium2 :)
Second talk, x lama lagi puasa dah kan? Awloloo, puasa x ganti lagi :( Nahas la -.- And then, rasa sedih la pulak, x pernah2 puasa tanpa family, tetiba kena puasa tanpa deorang pula. Errgg :( X pa, consider it as the way to be independent :') Dad, mum and siblings, I miss you a lot. Third talk? Okay, maybe ni a bit poyo untuk cerrr di sini. But, this is my BLOG, so sukasukii lerrr mau confess apa right? Everyone deserve it okay :P K, how to explain? Cuti sem.2 baru2 ni, saya balik sabah. Then, kan saya tambah cuti, so deorang kawan serumah balik awal. Rara dengan kak B kerja, while Juliet pun baru try2 masuk kerja kfc tu. Well me? that time masih d sabah lagi. Ergg, getting a bit excited la time tu bila start sem suda. At the same time, rindu working-environment there. Kfc ohh kfc. Then, tiba la hari first saya masuk kerja setelah sekian lama bercuti :D wuuuu, ni cerita poyo, masuk2 kerja jak, actually saya x expect apa2, tapi bila masuk dari kitchen jak, guess what? I saw a few new training-manager. Dalam hati cakap, 'woaaa, dari mana ni?'. But buat biasa jak. Nanti nampak jakun pulak kan? Haha. Tapi, mata ni TERRRfokus dengan 1 training manager yang comel gila2. The first place I notice kan, dea memang pemalu. So goes to me. But, I admit, dea memang comel gila2 la. Suka tengok pipi dea. Wiiiii :3 Comel. Hehee, as I said tadi, dari first masuk kerja tu, saya x expect apa2 kan. Same goes to that comel-man. Work as usual, teserempak, smile2. Thats all. Still remember bila saya tegur dea time dea dah habis kerja and mau balik dah, we'd shake-up. Awwww, sabo je la :D Day by day, this little-heart that full with scar getting attract to him. Okay, ni pengakuan maut k! X baca pun x apa. Nvm. And sampai la 1 malam, schedule saya hari tu jam 12-9 malam. Then, the time saya mau balik dah, time tu that comel-man punya department d backup. So, saya beranikan diri tanya 'FB' dea. Tu pun x pasti sangat whether apa yang saya buat tu betul atau x. Sebab takut dapat respon yang x okay :( But at last, dea bagi jugak. I still keep the tissue which he wrote it. Emm, well, at first saya cuma minta FB dea, but the coming question, 'Fb je? Number x nak?'. Sabo je la. Hati banyak taman2 woaaa that time. Didn't expect it tauu. Hmm, then, I said, okay, bagi la. Malam tu, balik jak kerja, saya online then look-out for his fb. But at first x dapat add, Just a 'follow' button appears there. Then malam seterusnya tu baru kami start text. But at first, just all about his FB. The other day, okay. Sana dah start text as usual. Until now. But tonight kami xda text. Saya faham kerja dea. His duty as a training manager, lot of work and busy. Saya faham and saya okay :) Lagipun And, ouhhya, I recall something. Hari ahad baru2 ni saya kerja sorang. Deorang kak B ikut hoho trip. With deorang Rahman and the rest of them la. It's awkward bila jalan sorang2 g kerja. But mau x mau terpaksa teruskan pjalanan. Wuhuwwwwwwww :D ayat poyo. Hahah. And, its a perfect day, spending time even x la boleh dikatakan 'spending' sangat but I means, dapat meet him even a while, its enough. I don't hope for more :) Banyak moment yang saya x dapat post sebab I think terlalu manis untuk di ingat. YAUUUU! jiwang ka ni? haha :P skips the topics! hmm. Sambung2.... then, dalam jam8lebih camtu, that comel-man text me. Dea cakap jap lagi dea pegi kfc, mau take-away makanan. Dea morning hari tu. Hmm, then, dah sampai jam9 tu, saya stay d belakang. Idk where he'd been. Then he call me and inform yang dea dah ada d counter. Jumpa dea jap jak :( Alalaaaa, but nvm, as long dapat jumpa right? :P jumpa pun jumpa macam tu jak. Not called as 'dating' okay. Heeee. The end. :P
Anyway, its been a second month I'm being single. Since 29/4 hari tu sampai la 29hb baru2 ni. Nvm bout that. Sekarang, my spirit cukup kuat and I really can move-on. Saya set jak dalam kepala, kalau 'DEA' bole move-on dengan 'ORANG-BARU' dalam hidup dea, dengan senang2 move-on, why not me? Kan? hmmm. I don't want to remember anything pasal 'dea' suda. Apa yang saya ada sekarang cukup buat saya bahagia. Even tanpa memiliki 'that comel-man', but, Okay maybe its a bit funny to say, but Saya ikhlas sayangkan dea. Nevermind. Saya yakin, kalau memang jodoh kami untuk besama, even kami x bercinta tapi at last, god will make us 'together'.